Tetoválás Fotózása! Minden, amire szükséged lehet

Ezt a cikket nem profi fotósoknak számon, hanem figyelemfelkeltésnek, hogy a fényképezőgép a tetoválás elengedhetetlen segédeszköze. Elsődleges funkciója a portfólió készítése, folyamatos bővítése, de kevesen használják ki a benne rejlő lehetőségeket. A fényképezőgépeknek, rengeteg márka még több típusát árulják a piacon, a pár ezer forintostól a sokmilliós gépekig. Azt gondolom, hogy ami nekünk kell, az egy manuálisan is állítható tükörreflexes, digitális masina, márkától függetlenül. Azért kell, hogy manuálisan is állítható legyen, mert automata üzemmódban, nem feltétlenül azt a végeredményt kapjuk, amit szeretnénk, ezért jó, ha mi állítjuk be a paramétereket. Azért kell, hogy tükörreflexes legyen, mert így használhatjuk az objektívek teljes skáláját, attól függően, hogy mit és milyen távolságban fotózunk. Digitális pedig azért legyen, mert ha több ezer képet készítünk, akkor se megy rá a gatyánk. Figyelmetekbe ajánlom az új mini tükörreflexes gépeket, nagyon praktikusak (kicsik, könnyűek) és nagyon felhasználóbarát a menürendszerük.

Már egy ideje a tervezések nagy részéhez veszem elő a gépemet, mert sokszor olyan információkra van szükségem, amit nem találok meg a gyűjteményemben vagy az interneten, vagy egyszerűen csak egyedi dolgot szeretnék létrehozni. A magunk által készített fotók felhasználása a tetoválásban teljesen egyedi alkotások születéséhez vezet. Nálam a szobrok, épületek fotózásával kezdődött aztán később fény-árnyék tanulmányokat készítettem, majd jöttek a „műtermi” beállítások. A szabadtéri szobrok, épületi elemek fotózása is nagyon hasznos lehet. Rengeteget fotóztam temetőkben, épületek oromzatán a díszeket, és még sorolhatnám. Később ezeket felhasználtam rajzokon, festményeken és tetoválásokban is. A szabadtéri fotózás nem igényel túl sok eszközt (csak a gépet), viszont annál több kutatást, keresgélést, de valahol pont ebben rejlik a szépsége. Fény-árnyék tanulmányokat akkor készítek, ha már van kész tervem (mondjuk, megvannak azok a formák, amiket fel akarok használni), és ezt hihető fény-árnyék viszonyok közé akarom tenni (akkor a tervem alapján keresek közel hasonló formájú tárgyat, vagy ugyan olyat, és azt olyan fényviszonyok közé állítom, ami megegyezik az elképzelésemmel). Ezt befotózom, és az elkészült kép alapján már csak át kell illeszteni a fényeket, árnyékokat.

A műtermi fotózásról is írnék pár szót. Tárgyak, modellek, különböző kompozíciók beállítását követően, műtermi körülmények között elkészült képek, egy az egyben átvihetők rajzra, festményre, vagy akár tetoválásra is. legtöbbször tárgyakat szoktam ilyen módon fotózni és felhasználni, de szinte bármilyen elképzelést meg lehet oldani egy-két modell (vagy barát) illetve lámpák segítségével. A méregdrága műtermi lámpák helyett vegyetek pár ezer forintért sima 200-500 wattos halogén steklámpát bármelyik barkácsboltban. Ezeket a fotózási módokat, illetve a végeredményt lehet még fantáziadúsabbá tenni, tuningolni úgy, hogy valamelyik digitális médiummal (vagy akár többel is) kombináljuk, mint pl: Photoshop, CorelDraw, Painter….stb. Ezekkel a programokkal megváltoztathatjuk, átalakíthatjuk képeinket, de erre egy következő írásomban térek majd ki.

Remélem tudtam adni nektek egy-két tippet, ötletet. Ha bármilyen kérdésetek, vagy észrevételetek van a témával kapcsolatban, írjatok bátran az e-mail címemre! Mindenkinek jó munkát kívánok, zúgjanak a gépek!

 

Tippek-trükkök:

Ha tetoválást fotózunk, akkor arra a legalkalmasabb szerintem 2db állványra helyezett világító eszköz (vaku, halogén stb..) két oldalról körülbelül 90fokos szögben vízszintesen (sötétszürke vászon háttér a legjobb, mert ez nem zavarja be a tetoválás színeit. A géppel pedig időzítve állványról exponáljunk. (Állványos halogénlámpát lehet kapni az Obiban 8000 Ft körül, ami szerintem nem elérhetetlen egy tetováló számára). Ha erre nincs lehetőségünk (márpedig általában nincs), akkor megteszi a gépre rakott, vagy beépített vaku is. Erre két trükköt tudok javasolni (friss tetoválás esetén), az egyik a nedves a másik a száraz felületű fotózás. A nedves fotózást kókusz olajjal vékonyan, de egyenletesen bekenve végezzük, a végeredmény akkor jó, ha csak egy kis pontban van visszacsillanás semleges helyen (pl.: portrénál, essen a portrén kívül). Amit én a legjobban kedvelek az a száraz felület fotózása. Miután zöldszappanos folyadékkal lemostam a tetoválást, minden nedvességet finoman felitatok papírtörlővel és ez után fotózok, a végeredményben minimális esetben van csillanás, viszont sokkal kevésbé kontrasztos mit az olajos verzió, de közelebb áll a valósághoz. Mindkét esetben, minimum 10-15 percre lefóliázom a mintát a fotózás előtt, hogy megnyugodjon, és kissé lemenjen a bőr pirossága. Még egy jó tanács, mindig sok képet csináljatok több szögből, több beállítással, így, szinte biztos, hogy mindig lesznek jó képek. Jó kattogtatást!

 

A cikket készítette: JAMES TATTOO ART